Laten we vanuit deze versterkte samenhang een nieuw gevoel van saamhorigheid creëren voor alle Eupeniërs. Alleen zo kunnen we de uitdagingen van de komende weken en maanden samen aan.

Op initiatief van Daniel Pavonet, een ondernemer uit Eupen, hebben vertegenwoordigers van de gemeente en de economie, evenals partners uit de media, cultuur, sport en vrije tijd een gemeenschappelijk en uniform concept ontwikkeld.

Kattrin Jadin, lekenrechter voor economie, middenklasse, detailhandel en toerisme in Eupen, neemt het beschermheerschap van het initiatief #eupenhoudtbijelkaar over.

#eupenhoudtbijelkaar moet zich bezighouden met zaken als solidariteit, sociale verantwoordelijkheid, regionaal vakmanschap en professionaliteit op de korte en lange termijn en zo het gemeenschapsgevoel in Eupen versterken!

De initiatiefnemers hechten er veel belang aan om alle burgers, ook buiten de crisis, de voordelen van een lokaal geleide detailhandel, een goed functionerende horecasector en een levendig cultuur-, sport- en toeristisch landschap duidelijk te maken.

#eupenhoudtbijelkaar kan niet alle problemen oplossen! Maar het initiatief moet iedereen aanmoedigen om toekomstige steunconcepten, -acties en -projecten - op basis van deze nieuw geleefde samenwerking - met succes uit te voeren.

In een eerste stap zullen wij alle traders in Eupen en Kettenis die deze informatiebrief hebben ontvangen een gratis "Back-to-Work-Kit" geven als ondersteuning voor hun heropening.

De uniforme vormgeving en het gebruik rond de "Back-to-Work-Kit" is bedoeld om de burger een gevoel van saamhorigheid en eenheid te geven. Door hun tekeningen hebben de kinderen ons een positief symbool gegeven dat we in het grafische concept hebben geïntegreerd: de regenboog.

Op de lange termijn zal ons initiatief worden voortgezet door de stad Eupen, het bedrijfsleven, het toerisme en natuurlijk alle burgers - door middel van doelgerichte en bewust gebruikte communicatie.

Daartoe worden later diverse reclameboodschappen en campagnes voor alle leeftijdsgroepen ontwikkeld, parallel aan en in harmonie met de citymarketing. De campagne wordt professioneel begeleid en gecoördineerd in het belang van iedereen!

Laten we de crisis gebruiken als onze kans samen!

 Meer informaties 087 / 59 58 11

Kaart van de verkeers kalmeerde zone

Wij gebruiken cookies om onze website voor u te optimaliseren en continu te kunnen verbeteren.
Door de website te blijven gebruiken gaat u akkoord met het gebruik van cookies.
Voor meer informatie over cookies, zie ons privacybeleid.